Czy lekcje angielskiego dla przedszkolaka mają sens?
Jeśli jesteś rodzicem, który nie jest do końca przekonany, czy chciałby zapisać swojego malucha na lekcje angielskiego, koniecznie przeczytaj nasz najnowszy artykuł. Mamy nadzieję, że rozwiejemy wszystkie wątpliwości dotyczące rozpoczęcia zajęć językowych u dzieci w wieku przedszkolnym.
Na szczęście świadomość wartości edukacji wciąż rośnie. Współcześni rodzice przykładają coraz większą wagę do warunków, jakie powinni posiadać wszyscy mali uczniowie. Zastanówmy się jednak, czy faktycznie jest sens, aby dziecko w wieku przedszkolnym brało udział w zajęciach języka angielskiego w szkole językowej?
Genialny przedszkolak
Dzieci wielojęzyczne oraz dzieci, które rozpoczynają naukę już od 3 roku życia są bardziej inteligentne w późniejszym wieku
Neurobiolodzy zgodnie twierdzą, że właśnie w tym przedziale wiekowym nasz umysł posiada niemal nieograniczone możliwości i rozwija się najintensywniej. To właśnie wtedy poznajemy świat i uczymy się najwięcej, tworzą się połączenia neuronalne, które pozostaną z nami na całe życie. Najwięcej neuronów i połączeń neuronalnych człowiek jest w stanie wytworzyć do 7 roku życia, po tym czasie zatraca tą zdolność i już nigdy więcej jego mózg nie będzie w tak doskonałym stanie.
Rozwijając językowe możliwości naszego przedszkolaka stymulujemy pracę obydwu półkul mózgowych. W trakcie łączenia często kilku lub kilkunastu słów w większą wypowiedź, rozpoznawszy odpowiednią sytuację, musimy działać szybko i logicznie, czyli rozwijamy umiejętności matematyczne. Co więcej, w takiej sytuacji działa zarówno lewa półkula mózgowa odpowiadająca za myślenie logiczne, jak i prawa – emocjonalna i kreatywna, co razem powoduje zdecydowane powiększenie IQ dziecka.
Reasumując, dzieci wielojęzyczne oraz dzieci, które rozpoczynają naukę już od 3 roku życia są bardziej inteligentne. Bogatsi o tę wiedzę, możemy łatwo stwierdzić, że to właśnie czas przed siódmymi urodzinami stanowi niepowtarzalny moment w życiu na to, by zacząć naukę języków i zadbać o doskonały rozwój MÓZGU swojego dziecka.
Blokada językowa – ale o co chodzi?
Masz całkowity wpływ na to aby twoje dziecko nigdy nie doświadczyło tzw. blokady językowej
Blokada językowa to obecnie największy problem ludzi dorosłych, którzy spędzili wiele lat na nauce języka obcego i nadal nie potrafią mówić. Powodem tego, jest przestarzały system edukacyjny, brak kontaktu z obcokrajowcami oraz nieumiejętnie wykorzystywanie metody naturalnej lub całkowity jej brak podczas zajęć.
Dzieci nie doświadczają blokady językowej, dlatego tylko w tym wieku jesteśmy w stanie zapobiec temu zjawisku np. poprzez zajęcia z native speaker`em. Już od najmłodszych lat dzieci powinny być wystawiane na naturalny język, należy próbować odtwarzać w klasie środowisko jak najbardziej zbliżone do naturalnego oraz zapewnić kontakt z lektorami anglojęzycznymi.
Zabawa = Nauka
Każde dziecko jest ciekawe świata i uwielbia się bawić, wykorzystaj to umiejętnie.
Dziecko poznaje świat metodą indukcji, czyli poprzez działanie i doświadczanie. Wszystkie dzieci są kinestetykami, mają ogromną potrzebę ruchu, szybko się dekoncentrują i potrzebują ciągłego urozmaicenia. Tylko kreatywnie zorganizowane zajęcia, częsta zmiana tematów, kolorowe, gotowe i interesujące materiały graficzne, słuchowe i filmowe oraz miła atmosfera, zagwarantują sukces.
Dlatego jakość zajęć językowych dla tej grupy wiekowej jest szczególnie ważna. Tylko odpowiednio przygotowany lektor będzie w stanie umiejętnie połączyć naukę z zabawą. Nie wystarczy `lubić` dzieci, potrzebna jest wiedza na temat technik i metod, które wykorzystane w odpowiednim momencie zajęć, przyniosą szybkie efekty. Każde zdanie, słowo, ton głosu mają znaczenie, ponieważ dzieci przyswajają informację ze słuchu wielokrotnie szybciej, niż dorośli.
Im wcześniej, tym śmielej
Najważniejszym elementem podczas nauki pierwszego języka, jest swoiste zanurzenie malucha, w tzw. „kąpieli słownej”, a więc częste i długotrwałe mówienie i bezpośrednie zwracanie się do dziecka. Rodzice już od pierwszych dni życia nowego członka rodziny starają się oswajać go z mową. Tak samo, jak podczas nauki języka ojczystego, przyswajanie wiedzy dotyczącej tego nowego języka powinno przebiegać właśnie w taki sposób.
Dodatkowo, warto pamiętać o tym, że dzieci w wieku przedszkolnym przyswajają nowe wyrazy jedynie je słysząc, a więc idealnie przejmują zarówno akcent, jak i wymowę od podanej wzorcowej. Niestety nigdy później, po skończeniu siódmego roku życia, w tak szerokim zakresie nie będzie to możliwe.
Odpowiedź na pytanie „Czy przedszkolak może nauczyć się języków obcych?” jest więc prosta: oczywiście! Powołując się na założenie wszystkich neurodydaktyków, że „każdy pięciolatek jest geniuszem”, musimy pamiętać o tym, że to tylko od nas zależy, czy pozwolimy mu pielęgnować swoje niezwykłe zdolności. Dajmy zatem szansę naszemu maluchowi rozwinąć jego zainteresowania i możliwości we właściwym kierunku, zapisując go na naukę języków obcych, już od najmłodszych lat.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą kursów językowych dla dzieci w wieku od 2 do 7 lat, czyli licencjonowanym kursem Teddy Eddie, prowadzonym przez samych native speaker'ów. Zapewnimy Twojemu dziecku doskonałą opiekę, wykwalifikowanych nauczycieli oraz interesujące materiały, nie pozwalające mu się nudzić.